Forum psychologia dla wszystkich.
– Na początku byłam w szoku, że na tych studiach jest aż tyle zajęć, prac do napisania, materiałów do skomentowania – mówi Nina Bylicka, studentka pedagogiki na Polskim Uniwersytecie Wirtualnym. – Codziennie po powrocie z pracy o 18.00 siadam do komputera, czasami uczę się do północy. Przyznam, że jestem bardziej zajęta niż wtedy, gdy studiowałam resocjalizację dziennie. Ale i satysfakcja jest niesamowita. Te studia dają mi znacznie więcej. Uczę się przestrzegać terminów, mimo że nikt nie stoi nade mną i nie pilnuje. Jako 18-latka pewnie bym sobie z tym nie poradziła. Teraz umiem już motywować się sama.
Malcolm Knowles, amerykański specjalista od edukacji dorosłych, twierdzi, że właśnie taka samokontrola i samokierowanie są najważniejszymi cechami dojrzałego studenta. Nauczyciel może go tylko zachęcić, ale nie zmusić. To uczeń sam musi mieć potrzebę nauki. I powinien wiedzieć, do czego mu się ona przyda.
Offline